- Ketika sign up pelan Takaful serta medical card, pelanggan menyembunyikan fakta tentang penyakit sedia ada dan sejarah penyakit yang pernah beliau menghidapi.
- Pelanggan wajib declare penyakit-penyakit yang pernah beliau di diagnos, operation dan terima rawatan.
- Selepas declare penyakit tersebut di borang Takaful, pihak Takaful akan mintak medical report dari hospital yang pernah merawat penyakit tersebut.
- Jika result Medical report mengatakan penyakit tersebut dah pulih sepenuhnya, pihak takaful akan cover penyakit tersebut jika ianya terjadi lagi.
- Tapi jika result medical report mengatakan penyakit tersebut masih lagi dalam rawatan, pihak takaful akan kecualikan penyakit tersebut dan cover penyakit-penyakit lain selain dari itu.
- Oleh itu, jangan terkejut jika GL medical card anda sangkut disebabkan perkara tersebut.
- Pihak Takaful tidak akan cover penyakit sedia ada yang tidak di declare.
- Jika pelanggan menyembunyikan fakta, pihak takaful boleh detect ketika pelanggan ingin menggunakan medical card tersebut.
- Pihak Takaful mempunyai system yang boleh mengesan rekod rawatan pelanggan di semua hospital dan klinik seluruh Malaysia.
- Oleh itu, kita sebagai pelanggan hendaklah jujur dan berterus terang kepada wakil Takaful (agent) ketika ingin sign borang pelan Takaful serta medical card.
- Pelanggan gagal membuat caruman dan tunggakan caruman melebihi sebulan.
- Ini juga merupakan faktor utama GL sangkut.
- Medical card adalah pelan komperesif dan sangat straight. Oleh itu, jika ianya ada tunggakan, maka automatik medical card terus tidak sah digunakan di semua panel hospital.
- Oleh itu, jika agent anda remind pada anda tentang tunggakan payment, janganlah abaikan mereka.
- Mereka caring tentang anda dan ingin medical card anda sentiasa on dan aktif.
- Jika berlaku apa-apa pada anda dan anda dimasukkan ke wad hospital menggunakan medical card tersebut, orang pertama yang akan rasa sebak dan terharu adalah agent anda.
- Agent anda tak mampu membayar kos rawatan dan bil tersebut, tapi agent anda hanya mampu membantu anda melalui pelan takaful serta medical card yang telah anda sign up melalui dia.
- Ketika itu, dia akan berasa bersyukur sebab semua proses berjalan lancar dan tiada masalah GL sangkut atau apa-apa kesulitan ketika kemasukan wad.
JIKA POST INI MAMPU MEMBERI MANFAAT SERTA NILAI TAMBAH ILMU PADA SEMUA ORANG, JOM KITA SAMA-SAMA SHARE.
SHARING IS CARING...
#SayaAgentTakafulIkhlas
#SayaAgentAllianz
#SayaAgentAllianz
Hubungi 011-19721088
No comments:
Post a Comment